Egy utat sem újítottak fel olyan alapossággal, mint a Lázár János batidai kastélya felé vezetőt: az ezen útszakaszra szánt pénz duplája annak, amit máshol ilyesmire elköltenek – írja az Átlátszó.
Az oknyomozó portál kikérte a Magyar Falu programban elvégzett útfelújítások adatait. Az látszik, hogy ezek sem árban, sem minőségben nem közelítik meg annak 4413-as számú, alig használt mellékútnak a felújítását, amely éppen Lázár János építési és közlekedési miniszter kastélya felé vezet.
A Magyar Falu program keretében 50 milliárd forintot költöttek útfelújításra, ami 250 kilométerre vetítve átlagosan 200 millió forintot jelentett kilométerenként 2019-ben. Az infláció miatt 2024-re megdrágult az útfelújítás, de a Magyar Közút éppen most futó programjában is 300 millió forint körül alakul a kilométerenkénti ár. Ezzel szemben a 4413-as útnál kilométerenként 500 millió forint feletti volt a felújítási költség: a batidai kastélyhoz vezető bő 6 kilométeres szakaszra bruttó 3,3 milliárd forint közpénzt költött a Közút. A kastélyt tulajdonló Grossweise Zrt.-ben Lázárnak 40 százalékos tulajdonrésze van.
Az Átlátszó megkérdezte a Magyar Közút Zrt.-t, mi indokolta, hogy a 4413-as utat az alapoktól építsék újjá. Azt válaszolták, többek között azért, mert kötött a talaj. Emellett azzal érvelnek, hogy nem érdemes így összehasonlítani az egyes útszakaszokra szánt felújítási költségeket. Lázár államtitkára szerint a nagyfai börtön kérte a batidai út felújítását, de az erről szóló levelezést nem hajlandók megmutatni – írj a lap.
Lázár János szerint akár ki is rúghatták volna a kastélyánál akciózó kutyapárti aktivistát, de az ő kérésére ez nem történt meg Szépen hízik a Lázár János batidai kastélya körüli birtok, a fideszes politikus most egy hét hektáros területet csapott hozzá